"Ik kreeg de ruimte om mijn functie naar eigen inzicht in te vullen"
’thuis is een lerende organisatie. Dat we continu verbeteren, is wat het werken hier zo leuk maakt. Nazli, aanjager van de ‘lerende organisatie’, weet daar alles van. Iets wat zo ingebakken zit in de cultuur, hoe leg je dat uit aan een nieuwe medewerker? We gaan in gesprek met Nazli.

Continu kijken of we de juiste dingen doen
“We zijn een lerende organisatie en dat betekent dat we continu leren en verbeteren. We kijken steeds of we de juiste dingen doen, of we dat nog op de beste manier doen en dit doen we vooral samen,” legt Nazli uit. "Het is ook heel erg nodig. De klantvraag verandert en daar stemmen we ons werk waar nodig op af. Ik hoop dat onze klanten en samenwerkingspartners merken dat we naar ze luisteren en leren van wat ze ons vertellen.”
Leren en verbeteren door de hele organisatie
Deze manier van werken zit in de organisatie ingebakken. We doen het écht samen. ‘Leren & verbeteren’ is een onderdeel van de weekstart van alle teams. Medewerkers bieden we de mogelijkheid om een Yellow of Green Belt training te volgen. Ook organiseren we regelmatig workshops. “Het is niet dat ik de lerende organisatie ben’, aldus Nazli. “Ik ben er om collega’s vaardiger te maken om het zelf te doen. Het zou mooi zijn als ik straks niet meer nodig ben.”
Deze manier van werken maakt je werk leuker
“Je bent echt bezig met de dingen die er toe doen. Je hebt zelf de touwtjes in handen. Wie wil nou tijd verspillen? Niemand!”, zegt Nazli vol enthousiasme. “Tijdens personeelsbijeenkomsten vertellen mensen hun verhaal en ook op het intranet wordt veel gedeeld. “Dat inspireert collega's, ze denken ‘dat wil ik ook!' en zo gaat iedereen aan de slag”, vertelt Nazli.
Ook onze ketenpartners doen mee
Nazli zit zelf ook nooit stil. "Ik heb onlangs de Black Belt-opleiding afgerond. Voor mijn opdracht heb ik de samenwerking met onze ketenpartners gezocht. Ik heb ze uitgenodigd voor verbetersessies. Een beetje buiten hun comfortzone, want dit zijn vakmannen die het liefst gewoon lekker hun vak uitvoeren. Maar ze hebben tijd vrijgemaakt, super goede input gegeven en zin om ermee aan de slag te gaan. Zo maken we samen met onze partners de ervaring van onze klanten beter. En dat is waar we het uiteindelijk allemaal voor doen.” Samen ’thuis
Ruimte om te groeien
Nazli studeerde rechten, maar ontdekte tijdens haar studie dat dat vak niet echt bij haar paste. Ze had een bijbaan bij de Rabobank, waar ze na haar studie acht jaar bleef werken, waarvan de laatste anderhalf jaar als teamleider. In juni 2018 startte ze bij ’thuis als teamleider verhuur & verkoop. De organisatie was toen net bezig met Lean. Door zich voor de volle 100% in Lean te storten, kreeg Nazli de ruimte om haar functie zelf vorm te geven.