Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt moet u maandelijks de huur betalen. U betaalt de huur vooruit. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. U kunt de huur op de volgende manieren betalen:

  • met automatische incasso;
  • met PIN in één van onze woonwinkels;
  • met iDEAL, via de link die u ontvangt in een e-mail verstuurd via Postex;
  • met iDEAL, via het invoeren van de PTX-code op www.mijn-thuis.nl/post. U vindt de PTX-code op de voorpagina van uw brief.

Stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huur verandert.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dat aan jullie door?

Heeft u een ander rekeningnummer voor het betalen van de huur? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. U regelt dit met de groene knop 'Betaalwijze of rekeningnummer aanpassen'. U moet hiervoor inloggen op Mijn pagina.

Als u een automatische incasso bij ons heeft dan sturen wij u een bevestiging per e-mail of brief. Hierin staat vanaf wanneer wij gaan incasseren van uw nieuwe rekeningnummer.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt een huurspecificatie aanvragen via de groene knop ‘Huurspecificatie aanvragen’. Wij sturen u de huurspecificatie via e-mail. Is het e-mailadres anders dan het e-mailadres dat wij van u geregistreerd hebben,  dan sturen wij de huurspecificatie per brief naar het correspondentieadres.

Wilt u alleen de bedragen uit de huurspecificatie weten? Deze vindt u onder ‘Contracten’ als u bent ingelogd op Mijn pagina.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugbetalen. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

U moet de huur moet voor de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Bel dan met ons op (040) 24 99 999.

U kunt dan vragen naar een medewerker van de afdeling huurincasso.

Kan ik de huur op jullie kantoor betalen?

Ja, u kunt bij ons op kantoor de huur met pin betalen. Contant betalen is niet mogelijk.

U kunt de huur ook betalen via automatische incasso, met iDeal, of via een bankoverschrijving.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als het bedrag op uw rekening te laag is, wordt de huur niet automatisch aan ons betaald. U kunt dan zelf de huur betalen op ons bankrekeningnummer NL45 BNGH 0285 1098 98 Schrijf uw adres en klantnummer erbij. Ook kunt u het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk. Als u al een herinnering heeft ontvangen kunt u die ook gebruiken om te betalen.

Mag ik een paar maanden huur vooruit betalen?

Ja, een paar maanden mag. Wilt u bij de betaling het adres en de maanden schrijven waarvoor u huur betaalt?

Waarom heb ik een herinnering of aanmaning voor de huurbetaling ontvangen?

Wij sturen u een brief als de huur niet op de afgesproken datum betaald is. Het verwerken van de betalingen en het versturen van de brieven duurt een aantal dagen. Het kan dus zijn dat onze brief en uw betaling elkaar hebben gekruist. Als dit zo is dan hoeft u niets te doen en kunt u de brief weggooien.

Wat is een IBAN?

Een IBAN is een bankrekeningnummer. Het bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.