Water

Veel gevraagd over Water

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via (073) 683 80 00.

Verschilt de druk bij elke kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of kelderkast of de hoofdkraan goed open staat.

Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en schoonmaken met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Dien dan een reparatieverzoek in door te klikken op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen'. Of bel ons op (040) 24 99 999.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Algemeen

Kijkt u eerst of het om één kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om één kraan? Grote kans dat het probleem bij de kraan zelf zit. Heeft u een serviceabonnement? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen door te klikken op de groene knop 'Reparatieverzoek indienen' of bel ons op (040) 24 99 999. Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt het telefoonnummer op de sticker op uw CV- of warmte-installatie.