Verwarming

Veel gevraagd over Verwarming

Ik heb meters op mijn radiatoren voor mijn stookkosten. Hoe lezen jullie die uit?

Algemeen

Deze meters worden op afstand uitgelezen. U hoeft daar zelf niets voor te doen.

Mag ik zelf een andere thermostaat (CV) plaatsen?

Algemeen

Dat mag als u hiervoor toestemming vraagt aan 'thuis. Dit is namelijk een zelf aangebrachte verandering (ZAV).

Wilt u toestemming aan ons vragen voor een Zelf Aangebrachte Verandering (ZAV)? Dat kan door te klikken op de groene knop 'Zelf Aangebrachte Verandering aanvragen'. Wij nemen uw aanvraag in behandeling. Afhankelijk van de soort ZAV ontvangt u een brief met goedkeuring of neemt de technisch beheerder contact met u op. Zodra u goedkeuring heeft ontvangen, kunt u aan de slag. 

Meer informatie leest u ook in de folder 'Zelf uw woning aanpassen'.

Nadat u toestemming heeft gekregen, kunt u een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Let er wel op dat de nieuwe thermostaat met de CV-ketel kan communiceren. Bewaar de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

De zelf geplaatste thermostaat valt niet onder het service abonnement. Bij storingen die worden veroorzaakt door de zelf geplaatste thermostaat zijn de kosten van het herstel voor uzelf.
 

Hoe ontlucht ik mijn radiatoren?

Algemeen

Wilt u weten hoe u uw radiatoren ontlucht? Aan het eind van het instructiefilmpje 'Bijvullen van de CV-ketel' leggen we het uit. U vindt het filmpje bij onderhoudstips.

Heeft u een serviceabonnement, bel dan direct met het onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Eindhoven?
    Bel dan met:

    • Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174,
    • of met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27,
    • of het nummer op uw meterkastkaart.
    • Twijfelt u? Belt u dan met ’thuis zodat wij u kunnen doorverwijzen naar het juiste onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Best?
    Bel dan met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27.

    Woont u in Son en Breugel of Waalre?
    Bel dan met Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174.

    Woont u in Veldhoven?
    Bel dan met Feenstra op telefoonnummer (040) 252 26 25.

    Hoe vaak controleren jullie mijn verwarmingsketel?

    Algemeen

    Het onderhoud aan verwarmingsketels doen wij niet zelf. Wij hebben hier verschillende onderhoudsbedrijven voor zoals Breman, Sankomij en Feenstra. 

    Afhankelijk van het keteltype controleren zij 1 keer in het jaar of 1 keer in de 2 jaar uw ketel.

    Hoe vul ik mijn verwarmingsketel bij?

    Algemeen

    Wilt u weten hoe u uw verwarmingsketel bijvult? Bekijk het handige instructiefilmpje 'Bijvullen van de CV-ketel' bij de onderhoudstips.

    Heeft u een serviceabonnement, bel dan direct met het onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Eindhoven?
    Bel dan met:

    • Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174,
    • of met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27,
    • of het nummer op uw meterkastkaart.
    • Twijfelt u? Belt u dan met ’thuis zodat wij u kunnen doorverwijzen naar het juiste onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Best?
    Bel dan met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27.

    Woont u in Son en Breugel of Waalre?
    Bel dan met Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174.

    Woont u in Veldhoven?
    Bel dan met Feenstra op telefoonnummer (040) 252 26 25.

    Mijn verwarmingsketel werkt niet goed. Wat kan ik zelf doen om dit te herstellen?

    Algemeen

    Controleer eerst of de waterdruk van uw verwamingsketel goed is. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar.

    Is de waterdruk lager dan 2 bar?
    Vul dan uw ketel bij. Bekijk hiervoor het handige instructiefilmpje Bijvullen van de CV-ketel bij de onderhoudstips. Let er op of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een rammelend geluid uit uw radiatoren komen? Ontlucht dan de radiatoren.

    Heeft u een serviceabonnement? Dan kunt u voor het bijvullen van de ketel rechtstreeks contact opnemen met het onderhoudsbedrijf. 

    Is de druk hoog genoeg?
    Dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Neem dan contact op met het onderhoudsbedrijf. 

    Woont u in Eindhoven?
    Bel dan met:

    • Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174,
    • of met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27,
    • of het nummer op uw meterkastkaart.
    • Twijfelt u? Belt u dan met ’thuis zodat wij u kunnen doorverwijzen naar het juiste onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Best?
    Bel dan met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27.

    Woont u in Son en Breugel of Waalre?
    Bel dan met Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174.

    Woont u in Veldhoven?
    Bel dan met Feenstra op telefoonnummer (040) 252 26 25.

    Wie bel ik voor een storing/klacht over mijn verwarmingsketel of mechanische ventilatie met WTW (warmte-terugwin)?

    Algemeen

    Werkt uw verwarmingsketel of mechanische ventilatie met WTW (met warmte-terugwin) niet meer? Bel dan direct het onderhoudsbedrijf. 

    Woont u in Eindhoven?
    Bel dan met:

    • Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174,
    • of met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27,
    • of het nummer op uw meterkastkaart.
    • Twijfelt u? Belt u dan met ’thuis zodat wij u kunnen doorverwijzen naar het juiste onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Best?
    Bel dan met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27.

    Woont u in Son en Breugel of Waalre?
    Bel dan met Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174.

    Woont u in Veldhoven?
    Bel dan met Feenstra op telefoonnummer (040) 252 26 25.

    Mijn radiator lekt? Wat moet ik doen?

    Algemeen

    Als uw radiator lekt mag u direct contact opnemen met het onderhoudsbedrijf.

    Woont u in Eindhoven?
    Bel dan met:

        • Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174,
        • of met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27,
        • of het nummer op uw meterkastkaart.
        • Twijfelt u? Belt u dan met ’thuis zodat wij u kunnen doorverwijzen naar het juiste onderhoudsbedrijf.

        Woont u in Best?
        Bel dan met Sankomij op telefoonnummer (040) 253 13 27.

        Woont u in Son en Breugel of Waalre?
        Bel dan met Breman Woningbeheer op telefoonnummer 0900 82 12 174.

        Woont u in Veldhoven?
        Bel dan met Feenstra op telefoonnummer (040) 252 26 25.