Ketensamenwerking

Bij ’thuis staat de klant centraal, ook bij de uitvoering van onderhoudsprojecten. Daarom is in 2011 gestart met ketensamenwerking bij verschillende projecten. Doelstellingen zijn: hogere kwaliteit, kortere doorlooptijd, werkzaamheden volgens planning, lagere kosten en daarmee een hogere klanttevredenheid. 

Gezamenlijke verantwoordelijkheid

Bij ketensamenwerking zitten alle partijen, vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid, vanaf het begin aan tafel en werken we als het ware als 1 virtueel bedrijf. Verantwoordelijkheden worden laag in de organisatie neergelegd. Een stuurgroep stuurt op financieel kader, doelen, risico’s en het proces. Een projectgroep werkt de visie (1 A4-tje) inhoudelijk uit, waarbij alleen medewerkers die toegevoegde waarde leveren aan tafel zitten. De belangrijkste succesfactor daarbij is: “loslaten”. 

Wanneer is ketensamenwerking succesvol?

Ketensamenwerking is het meest succesvol bij inhoudelijk grotere, ingewikkelde projecten waar meerdere partijen bij betrokken zijn en die veel impact hebben op de klant. Daarnaast ook bij projecten of processen die vaak voorkomen, zoals bij de afhandeling van reparatieverzoeken.

Het ’thuisgezicht van ketensamenwerking

   

 

Om aan te geven welke projecten in ketensamenwerking uitgevoerd worden, hebben we ketensamenwerking een gezicht gegeven. Als u dit logo ziet bij een groot onderhoudsproject betekent het dat het project in ketensamenwerking wordt uitgevoerd voor het beste resultaat.